torsdag, juni 5

Dagens ungdom

Åkte tunnelbana hem idag och tjuvlyssnade på ett par tonårstjejer som satt intill och pratade. Om sån som tonåringar pratar om, antar jag. Dom var så söta och unga och fina. Inte alls så där bröliga.

Jag brukar inte längta tillbaka till ungdomen, men när jag satt där och tittade i smyg på tjejerna gjorde jag nog lite lite det ändå. Eller inte. Jag hoppas mina barn blir såna där söta, unga och fina tonåringar. Om hundra år. När jag själv som vanligt inte åldrats ett jota.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst finns finns det underbara tonåringar ! I dag besod mitt jobb av att vara på badstranden med 2 åttor. Jag konstaterade att så många av dem är så sköna och roliga att vara med. Ibland älskar jag mitt jobb ! P.S. Mavalas "Romanic" verkar vara sommarens hit. Slutsålt i varenda affär i centala Göteborg......

Linda K sa...

cicci: cool :D ja det tycks gå åt som smör i solsken!