torsdag, juli 3

Bibliotekarien har läst

Maskrosungen av Sandra Gustafsson

Jaha, den sträckläser jag. Drar en lättnadens suck över att själv ha haft en så lycklig barndom. Undrar hur det är möjligt att ha en sån hemsk barndom. Förfasas över att barn fortfarande växer upp under sådana förhållanden. Överallt säkert, fast jag inte ser eller fattar.

Jag har haft den äran att träffa Sandra. Hon är cool och snygg och rolig. Hennes blogg får mig att grina av skratt emellanåt. Jag tycker inte direkt att hon är mindre cool efter att ha läst boken. Och beundransvärd. För att inte tala om stark.

Läs den och få en tankeställare!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack att du läst den! Jag har den i bokhyllan och inte vågat läsa den ännu. När jag läste om den kände jag igen en känsla från min egen barndom, så det är därför jag väntat med att läsa. Men nu tror jag att jag törs! Kram!

Linda K sa...

linaemilia: den är ju ingen dans på rosor men väldigt läsvärd. hoppas du tycker om den. kram!