torsdag, juni 3

Vissa pattarna

I morse var Gry Forsell och Adam Alsing i radio överens om att alla kvinnor borde visa brösten offentligt någon gång i sit liv. På konsert exempelvis. I pur glädje.

Förutom att några gånger under det glada sena 80-talet ha toplessat på stranden och vid poolen har det nog aldrig hänt mig. Om det skedde av "pur glädje" är väl också tveksamt, det skulle bara vara så.

Jag känner att den tiden är förbi. Inte för att det vore så mycket att skylta med heller. Nä, jag nöjer mig nog med att vara glad i makens närvaro i såfall.

Nu kom jag på en sak som nämndes under gårdagens föreläsningar. Om att googla folk som söker jobb. Jag är för alltid utestängd från arbetsmarknaden.

6 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Näe, mina bröst är mina och valda delar av min familjs. Jag näckar gärna för ett sommardopp men då är det på väl utvald (undanskymd) plats. Är det också inte så att det är mer omgivningen (typ Adam Alsing) som blir mest glädjeyr när tuttar flashas?
Föresten är du rackarns snygg idag, het. Mitt val av guldpilotisar känns otroligt lamt.

Pia Wester sa...

Hmmm, om uteplatsen räknas som offentlig så kanske jag kan tänka mig att visa mina en kort stund i solstolen....men bara om grannarna är bortresta. I övrigt så passar jag också.

Anonym sa...

Eller så kan man göra som jag gjorde för nån vecka sen. Det ringde på dörren, jag la ner liten i soffan och gick och öppnade. Hantverkaren så fundersam ut och började prata väldigt konstigt. Nästan vred på sig och kände sig riktigt obekväm. Jag hade glömt att sätta in bröstet i bhn... Japp, han skämdes mer än vad jag gjorde. Leve att amma! :)

Linda K sa...

liten: precis, det är nog adam som får ut mest av det ;) tack rarste!

ffp: jag skulle känna mig naken, exposed :D

anonym: HA HA HA!!! länge leve amningskomat :D

Freedomtravel sa...

När jag var yngre tyckte jag att det var tråkigt att ha ett vanligt namn. Men nu har jag börjat uppskatta fördelarna. Det GÅR INTE att googla mig... hur ska man veta om det är jag eller nån namne...?

Linda K sa...

freedomtravel: allt har sina för- och nackdelar :)