söndag, februari 13

Mera hemma!

Jag köpte med mig Tove Hem & trädgård för att det stod Hemma hos Sofi Fahrman i New York på framsidan. Det jag har sett på hennes blogg ser very nice ut och jag tänkte att det här blir säkert inspirerande.

Jag letar fram reportaget. Texten handlar ytterst sparsamt om hennes bostad eller inredningstänk, utan mest om hennes karriär och Elsa-böckerna. I bildväg börjar det lovande med en helsida på Sofis klädkammare. Men sen...
  1. en jättestor bild på ett doftljus
  2. en bild på en tavla i form av en Hermésscarf (jättefin förvisso)
  3. en helsida på Sofi (hon är fin men hon är inte interiör)
  4. en bild på lite av ett sängbord (lika som mitt) och flera doftljus
  5. en helsida på Sofi som sitter i en soffa med kuddar i och med cupcakes och äpplen på ett soffbord
  6. liten bild på Sofis armband
  7. stor närbild på cupcakesen som visades på soffbilden (bild 5)
  8. stor närbild på äpplena som visades på soffbilden (bild 5)
  9. fin bild på eldstad och stol
Hemma hos Sofi Farhman får lågt betyg av mig. För att man inte fick varken se eller läsa särskilt mycket "hemma". Så ni kan bespara er de 29 kronorna tidningen kostar. Resten av tidningen var nämligen inte heller himlastormande. Vill ni se någon av bilderna ovan lägger jag gladerligen upp dom här.

8 kommentarer:

Hanna sa...

Jag blev också besviken när jag bläddrade fram dit. Tänkte att "varför bläddrade jag inte igenom i affären som jag brukar..?"

Vesnas vardag sa...

Vad irriterande, så trist när det blir så.

Anonym sa...

Sofi har väl dessutom nyss bytt lgh i NY, om jag inte är ute å cyklar.
/Karin L

Emma sa...

jag skulle jättegärna se bilderna, även om det var ett sopigt reportage! :)

Linda K sa...

hanna: typ :(

skåneanna: lite lurendrej faktiskt.

vv: word!

karin l: precis!

emma: ska visa dom fina :)

Anonym sa...

Lägg inte upp bilderna! Copywriten tillhör förstås fotografen och du kan bli skadeståndsskyldig. Trodde du visste det ;) du jobbar väl med information?

Anonym sa...

Spelar ingen roll! Bilden tillhör fotografen. Han/hon bryr sig säkert inte i det här fallet, men jag vill ändå tipsa om att det rent rättsligt handlar om upphovsrättsintrång.

Linda K sa...

anonym: ja det är sant, jag lägger till "lånat från" :)

skåneanna: det är knepigt det där med upphovsrätt. jag kan ju hävda att jag gjort ett collage som är min bild, men säkrast är ju att skriva var dom kommer ifrån.